Not About Me

Wednesday, April 20, 2011

Cara nak spend gaji pertama anda




Pengalaman dapat fes income...excited gabai punya...tapi cuba teka berapa hari aku habihkan duit tu...serius 3 hari ja(padan la rm450 ja)..aku xmaw habaq habih untuk apa tapi ini tips dari orang yang boros..hahahaha.tapi awas..tips ni untuk remaja belasan tahun yang dapat fes INCOME serta xkawen lagi dan masih duk ngan parent sahaja..


Fes sekali buka
k akaun...

Second belanja la sanak saudara anda..famili la kalau nak afdhal(bukan awek.awek biar dia yang belanja kita..HAHAHAHA)..belanja la apa pun hatta s
ebungkus gardenia sekali pun.Sekurangnya meras
a gak mummy and papa anda duit dari titik peluh
anak sendiri.selama ni parents ja yang duk belanja kan


Thirdnya bayar hutang...hurmmm..bnyk gk gaji aku habih kot ni...tp azam nk bagi habih supaya tiada lagi beban tu..

4th...guna untuk apa2 yang dirasakan penting..aku pi daftar lesen la.sebab xdak lesen g...tapi bayar sikit2.haha...duit pun sikit dah tolak2 suma benda yang aku buat seperti perkara yang trtulis di fes dan 2nd tu....

Last sekali tengok la baki yang ada..kalau ada lagi Alhamdulillah.simpan la sebolehnya..kalau xdak dah melengung ja la tunggu hujung bulan depan pulak...

Renung-renungkan dan selamat beramal..

No comments:

Post a Comment