Not About Me

Tuesday, August 16, 2011

Kisah Ramadhan1#




Baru aku taw hidup kat ibu kota ni mencabar..patut la ramai sanggup buat macam untuk dapat duit.duk kedah buleh la dapat makan lagi nasik goreng kampung RM3..mai area2 selangor ni..nah amek hang!!4 ringgit sepinggan..alaa.mungkin mahal singgit ja tapi bagi orang kedah yang perak(bukan antara nama 14 negeri di Malaysia) ulu dan tidak berpendapatan sendiri ni aku dah mengerut-ngerut dahi tu nak bayaq harga yang rasa mac
am xnormal ja.Tambah pulak duk hentam fresh oren lagi.memang la..rasa macam nak jadi Mr. Krab(spongebob punya bos yang kedekut macam cipan) ja.Baru aku paham member2 kata hidup kat sini kena pandai kontrol perbelanjaan dan apa yang pro nya, aku dah buat listing nk mkn ap tiap2 hari ngn had kan topup2 ni.kononnya nak mula berjimat..haha.xcaya..mmg aku buleh save sikit la.tp kekadang tu terlajak jugak dan tu xleh elak sebab dah terbiasa jadi boros.Bila nak berubah?tunggu dan lihat ja la..

Aku calculate balik untuk seminggu:

Bukak puasa -RM 6 (7 hari) x 4= RM 128(mungkin lebih)
Sahur -RM 5 (3 hari time cuti sahaja) x 4= RM 60 "
Topup -RM 5 (sekali seminggu) x 4= RM 20 "
Lain -RM 10 (seminggu) x 4= RM 40 "

Total sebulan = +-RM 300(hmm......rasa cam m
uhong.sepatutnya cam lebih ja)

tapi ni bulan puasa punya cerita.Kalau bulan normal...pakai suaq carik,lebai senget,tupperware calaq,lepas habih kelas pi parking kt depan masjid india nyanyi lagu isabella la jawabnya...jd peminta sedekah separuh masa(kalau x
lawak xyah duk gelak..)

No comments:

Post a Comment