Not About Me

Wednesday, August 31, 2011

Mari saya kenalkan kawan2 saya..

Ni sekolah aku.Sekolah apa ni?Try la google..kot2 jumpa.HAHAHAHA

Sebelom ni cerita awek ja.xseronok la jugak kalau xhabaq kat orang pasai member2.Ni member2 aku kat sekolah menengah....Sekolah menengah bagi aku hubungan antara member2 paling rapat sebab 5 tahun dalam satu bangunan,satu bumbung,satu alarm subuh(warden,radio,dan ahli2 BADAR) dan satu kepala dalam membuat apa2 konspirasi.Batch aku di namakan sebagai AXIS-Association of Excellent Integrated Student dan kami merupakanbatch/kohort kedua yang penuhkan sekolah.Dari segi graduasi kami batch yang ke4 dan merupakan produk yang palingcemerlang dari segi resultSPM.


DUA GAMBAR AXIS



Secara amnya hubungan antara 159 orang student(seingat aku la) batch aku memang rapat tapi untuk memperincikan lagi skop kawan2 yang aku selalulepak ada dalam 30 orang lebih la.Kalaunak ikut banyak la benda yang duk buat sekali..sebab memang lumrah asrama,budak2 nakal mesti wujud.Ni la antara member2 secara fizikalnya macho,tegap lagi sasa serta mentalnya lagi berkualiti tinggi.




Tapi pada tahun 2010(time tu 4 5 hari lepas result SPM keluaq),AXIS serta pihak sekolah menerima tamparan hebat setelah berita yang menyedihkan dan sangat2 sayu mengenai pemergian seorang sahabat menemui Yang Maha Esa secara mengejut.Ajal dan maut ditangan tuhan.xdak sapa nak sangka umur kita panjang ka singkat.Al-Fatihah buat Allahyarham Muhamad Adham bin Abdul Raahman.Moga Rohnya dicucuri rahmat serta ditempatkan bersama orang2 yang beriman.Amin..

ALLAHYARHAM MUHAMMAD ADHAM

Kalau dekat sekolah harian ya la buleh tengok tv
,bawak awek keliling kampung,tiap2 malam buleh maen henset dan buleh buat segala aktiviti normal budak2 yang xdisekat dengan peraturan asrama.Tapi pengalaman kat asrama sapa yang buleh bagi kecuali rasa sendiri hostel life tu.Kat rumah mana ada aktiviti curi masuk dewan makan balas minyak masak,menyorok dalam longkang xmaw pi perhimpunan,rabat masuk bilik2 khas,'ajaq' junior2 berdikari,makan dalam baldi,tidoq ramai2 satu lantai,denda2 warden yang diluar batas pemikiran,kena rush ngan ustaz pi surau,ngorat awek xdapat(versi hidup asrama.lain sikit sebenaqnya),seludup keluaq dari sekolah ngan van,berebut bilik tv nak tegok NURKASIH,pertadingan gusti haram,menega(berniaga) sosej rebus dan banyak lagi la.Semua pengalaman tu sememangnya digunakan sebaiknya untuk mematangkan diri dan menbina karakter semua orang termasuk diri aku sendiri.Ukhuwah tu mana nak cari bai!!Bukan senang nak membina satu bond yang begitu kuat selagi anda x sharing electron anda.


No comments:

Post a Comment