Not About Me

Saturday, December 3, 2011

Laporan seorang insan boring..

Hari sebab dah terlalu xtaw nak buat apa..aku amik tindakan nekad dengan pi ke loqstaq sorang2...tindakan ini di dorong dengan duit belanja yang di hulurkan ketika aku masih lagi lali2 itik di pagi hari serta desakan jiwa yang meronta keboringan..aku tunggu bas hampir sejam(tu pun boring jugak)..pastu mai la bas kaler merah MARA liner nombot 2 yang sinonim dengan perjalanan henti2 alor setar dan sungai petani..Matlamat aku hari ni nak p tengok Ombak Rindu yang baru masuk panggung..dengaq kata hot jugak movie ni. so, aku pun tringin nak pi menduga tara mana sangat cerita ni(dalam post yang lain aku sinopsis kan).



Sesampainya di aloq setaq memang perut aku yang aku utama kan.Tanpa berlengah merantau lah seorang anak watan melihat gelagat manusia di hari sabtu sambil cari makanan..dan semestinya tempat feveret untuk aku makan adalah di food court City Plaza dengan menjadi pelanggan lazim kepada sebuah kedai nasik goreng. Sambil makan2 tu aku tengok beberapa kumpulan K-pop(singkatan Kampung-pop)  lalu lintas macam tengah buat persembahan depan aku.segala macam jenih fesyen ada..lilitan itu dan lilitan ni..tapi yang xtahan..geng2 k-pop ni kebanyakkan muka macam dapuq roti nan ja...so, dalam hati aku pun ada mencela sesetengah dari mereka yang agak keterlaluan. tapi aku duk perasan ada orang tengok aku makan sorang2..macam orang gila atau xdak awek...ada la kan...Cik Siti nama nya=)ingat aku xhensem ka..tapi aku rasa agak lonely jugak sebab ramai mai ngan member xpun ngan awek .tapi xpa..orang lain akan jadi mangsa perhatian aku untuk aku keji2 kan dan hiburkan hati aku sendirian..


Selepas makan, aku pi ushar2 tiket wayang dan seperti yang di jangka CP hanya menayang kan cerita Ombak Rindu dari pukul 11 pagi sampai 11 malam. CP memang agak terkenal dengan wayang yang hanya 2 bijik hallnya serta xberapa stim sangat kalau pi tengok wayang kat situ. aku beli tiket yang pukul 3.45 sebab aku nak pi semayang dan yang paling awal pun dah habeh..aku pilih tempat duduk yang tepi tapi dah diisi dengan 3 orang manusia lain...xtaw la..harap2 mengena la awek hat segak2 ka..hahahaha.

Lepas tu, dah xtaw nak buat apa aku pun pi pekena aiskrim sundae McD sambil berjalan-jalan cari sandal baru..nak ganti sandal aku yang dah macam daun pokok pelam hat kena sagat ngan tart..cari punya cari last jumpa jugak..maka habeh dah separuh dari duit belanja aku kat sandal tu.kenapa aku beli pun xtaw padahal aku rasa x lawa tara mana sangat pun.Kena mamdrem ngan amoi tu kot...duk abang2 kat aku..ciss!!

Selesai urusan jual beli sandal aku bergegas naik ke tempat wayang dan sempat beloi sebotol air mineral..kot2 dahaga sat gi..masuk ja dalam hall tekaan aku tepat..tempat duduk aku memang sebelah awek...tapi rasanya macam budak2 sekolah yang baru habeh SPM.

Selesai wayang dalam lebih kurang pukui 6 aku ada idea nak tulih2 dalam blog..nak cerita sikit pasal movie yang baru aku tengok ja tu..sambil idea2 duk berpusing dalam otak aku..aku sempat lagi pi order McD burger prosperity large set..pergghhh..habeh RM15 aku kat situ..nasib ada duit tambang balik lagi..

dan aku pun pulang dengan hati dah diisi dengan sedikit keriangan dan boring tadi tu sebenaq nya ada lagi...lame betoi perjalanan aku hari ni.tu pun dak..gagah nak cerita..aku cerita pun sebab aku boring lagi..

-sekian-

laporan disediakan oleh,


yang berbahagia

pengerusi penghasilan karya2 masam


p/s: nanti kalau rajin aku edit post ni tambah gambaq sikit..aku ada tangkap gambaq cikit selain dari geng k-pop..cuma xdapat nak upload sebab xleh transfer.gambaq yang bas tu aku curik ja kat google imej..tumpang gambaq noh...

No comments:

Post a Comment