Not About Me

Monday, December 19, 2011

Songlap pula...

Hari ni aku jalan2 ngan member2 aku pi alor staq...hanya 5 orang saja dan kami ambik keputusan nak tengok cerita songlap..sebab xdak cerita apa sangat hari ni...sebenaqnya aku pun memang ada keinginan nak tengok sebab trailer macam sempoi...





Sinopsis...errr..panjang gila nak tulis ni..tapi xpa..aku ringkas kan..cerita mengenai 2 orang adik beradik Am(sam) dan Ad(mokhsin...nama sebenaq aswip ka ap xtaw) yang sangat kental cara hidup mereka..Makan dengan cara terlibat dalam sindiket jual baby kepada orang2 kaya. Konflik mereka menjadi-jadi setelah Ad menolong seorang gadis iaitu kakak kepada kawan baiknya yang mati sebab dadah untuk melarikan diri dari dijual.Am dan Ad dengan itu telah menjadi buruan sindiket ini...dan pengakhiran cerita ini agak terkejut dan macam xdak penamat yang pasti..senang cerita tergantung la sebab Ad dan pompuan tu lari pi Kuantan dan Am yang setelah berpenat lelah dikejar taiko sembelih orang tertinggal bas..thats all...

'eh..kau sedar x yang nama kita ni kalau gabung jadi Adam'marah Am kepada adiknya


sweet moment together..


So,ulasan aku...hmmmmm...cerita ni memang serius dan sedikit pun xsentuh bab2 cinta,tahyul dan rempit.Totally based pasal kehidupan indie orang yang tinggal di ibu kota yang xbernasib baik macam dato2 dan datin2...gambaran kehidupan xberapa nak seronok sangat menjadi dan dapat di rasa sendiri la melalui filem tu..pelacur2 tua di lorong2 dan cara orang2 yang cari duit xikut halal haram dah memang aku puji la.bukan puji cara depa cari duit tu..tapi puji cara lakonan pelakon2 tu dan direktor yang membuang unsur2 tipikal filem melayu sekarang yang xbernas..cuma cerita ni sangat mendatar dan xcukup rancak..kadang2 rasa macam terlalu slow dan boring..tapi  isu yang di bawa dalam filem ni sangat aku puji.Pelakon yang kureng pun aku rasa watak Kak Jah yang terlalu membaca skrip dan Sara Ali pandai bermain mimik muka tapi bila bercakap rupanya xbest sangat.Pa pun total aku bagi 6.3 la....sekian



P/s:cerita cmni xramai orang mai panggung sebab mentaliti orang kita.

2 comments: