Not About Me

Tuesday, December 13, 2011

Stephen Chow

Haha...malam ni siyes sunyi...aku pun xtaw sebab pa....so aku pun mai la merapu kat sini..nak tulih entry tapi xdak modal..dah tu cmna nak post...damn..

Tapi dengan tiba2 aku rasa nak ulas apa yang aku duk kerap buat kebelakangan ni...aku rajin duk tengok balik cerita2 stephen chow...hahaha...lawak dia memang cam haram...nak cirit aku gelak tengok cerita dia..tapi merapu2 dia pun cerita aku rasa ada banyak gak pengajaran..

ni salah satu scene dalam movie King Of Beggars


yu fa...watak tetap kebanyakkan cerita2 stephen chow

Contoh terbaik macam cerita Hail The Judge. Cerita yang banyak unsur2 sinis mengkritik orang2 berpangkat tinggi yang amalkan rasuah untuk saling menjaga kedudukan mereka dan keadilan yang ditaikkan. Agak bagus cerita ini sebenarnya..jikalau anda perasan yang cerita2 stephen chow ni kebanyakkannya menunjukkan semangat seseorang yang jatuh dan dihina lalu bangun semula sebagai seorang insan yang lebih dipandang mulia...so, dalam2 merapu2 dia pun pandai dia selitkan pengajaran yang amat bermakna....kalau ambik cerita Alamak Toyol apa yang anda dapat hanyalah tarian melampau budak hijau 3 kaki 2 setengah inci dan skrip2 bebal....shame...

Hail The Judge


2 comments:

  1. cerita LIBAS ada unsur2 SHAOLIN SOCCER yang nyata...kahkah

    ReplyDelete
  2. HAHA...aku xtgok lg pun...xpa..nnt aku try cari

    ReplyDelete